Siapakah dia Idola saya?

Siapakah Recep Tayyip Erdogan? Kenalkah kamu semua terhadap tokoh ini. Mesti semua tak perasan dengan kehebatan beliau, tetapi beliau ini seorang pemimpin negara Muslim yang paling berpengaruh di dunia.

Sumber Gambar : Google

Beliau adalah seorang presiden negara Muslim yang hebat. Tahukah anda, beliau president negara apa?

Recep Tayyip Erdogan merupakan Presiden Turki.


Sumber Gambar : Google


 Beliau diangkat menjadi Presiden Turki pada Tahun 2014. Presiden Erdogan mempunyai sifat yang sungguh tegas dan lantang bersuara.


Sumber Gambar : Google


 Seperti yang kita tahu, bangsa turkey ini tidak bertutur dalam Bahasa Inggeris atau Bahasa Arab, tetapi mereka bertutur dalam Bahasa Turki. Bahasa Turki ini mempunyai telor yang agak pelik. Jadi sudah semestinya, sebagai sebuah negara muslim membaca Al-Quran merupakan salah satu kewajipan. Tetapi Presiden Erdogan ini mempunyai satu kebolehan yang amat hebat dalam membaca Al-Quran tanpa sedikit pelat telor Bahasa Turki. Beliau merupakan seorang pemimpin negara Muslim yang seharusnya dijadikan contoh kepada pemimpin-peminpin negara muslim yang lain.


Sumber Gambar : Google


Banyak yang boleh dijadikan contoh kepada kita oleh Presiden Erdogan ini, tetapi cukuplah sampai sini. nanti panjang-panjang korang malas baca.

Dengan artikel saya ini, saya harap lebih ramai yang dapat mengenali lagi siapakah Recep Tayyip Erdogan dengan lebih mendalam dan menjadikan beliau sebagai 'role model' pemimpin negara Muslim yang tegas dan berjaya. Semoga lebih ramai pemimpin atau insan seperti beliau yang di lahirkan di  muka bumi ini supaya lebih ramai pemimpin yang berani serta mempertahankan Agama Islam di dunia ini. Saya berdoa agar beliau sentiasa sihat dan dirahmati Allah S.W.T.

Comments

Popular Posts