Baecation Part One

Sebelum aku masuk ALAM, aku dulu study kat UiTM. Masa tu aku dgn housemate aku selalu la jalan2, tapi kitorang selalu kalau pergi vacation je mesti ride, means naik motor la. Jarang la kitorang naik kereta ke, bas ke, flight ke. Jadi utk part One ni, aku nak share perjalanan kami ke Bukit Tinggi. Secara spesifiknya kami jalan2 kat Berjaya Hills Resort yang terletak kat bukit tu.

Haa ni la gambaran mengenai Berjaya Hills Resort tu.


credit to : https://www.travelfeeder.com

Aku dengan housemate aku pergi time tu dah malam, kitorang memang tak tidur and tengok2 kawasan sekitar. Memang nice and meriah tempatnya cuma yang menjadi masalah, kos makanan dan penginapan agak mahal sikit. Maklumlah student mana ada duit sangat 😁😂.

Pemandangan time malam.























Selfie sikit haa. 






















Last, pemandangan dari atas. Overall, Berjaya Hills Resort ni tempat wajib untuk group trip sebab dia punya bandar kecil yang berkonsepkan ciri2 binaan lama bangunan di Amsterdam macam tu. Kepada yang terasa nak pi overseas boleh la singgah ke sini. Dengan suhu sekitar 14-15 darjah Celcius pasti membuatkan korang semua berasa nyaman dan tenang. Dan setiap malam pasti akan ada macam persembahan, macam haritu kitorang pergi ada persembahan dari delegasi China.




Sekian untuk kali ini, untuk pengetahuan korang, Bukit Tinggi terletak di Pahang. So pandai2 lah Waze ye. Bye!!😘

Comments

Popular Posts