PENGALAMAN HIDUP DI KOLEJ MATRIKULASI SELANGOR






Pengalaman hidup di matrikulasi semestinya berbeza dengan mereka yang belajar di university untuk mengambil diploma. Saya sebagai bekas penuntut di Kolej Matrikulasi Selangor, saya ingin menceritakan serba sikit pengalaman saya sepanjang berada di Kolej Matrikulasi Selangor.
Hari pertama sahaja menjejaki kaki ke kelas, saya seperti wauuu… kenapa? Pelajarannya amatlah laju. Bayangkan satu subjek ada lebih kuran 18 topic untuk semester pertama dan perlu dihabiskan dalam masa 4 bulan setengah. Sebab itu, Matrik turut dikenali sebagai laluan “shortcut”. Aku disana mengalami kejutan budaya dan itu memberi kesan pada keputusan peperiksaan semester pertamaku. Masuk sahaja semester 2, aku sudah boleh menyelesakan diri dan tahu cara membahagikan masa dan akhirnya aku Berjaya mencapai keputusan yang lebih baik de semester 2. Di matrik, kita hanya mempunyai dua semester sahaja. Berapa lama anda akan belajar di matrik adalah selama 10 bulan sahaja.
Selain itu, kemudahan di matrikulasi Selangor semuanya lengkap dengan padang bola sepak, padang rugby, tennis, bola baling, squash, dan lebih menarik lagi ialah sukan permainan golf. Dengar je ada sukan permainan golf, aku terus join dan dipilih menjadi pengurusi kelab sukan golf.


Pelbagai aktiviti lain turut dijalankan misalnya aku pernah menyertai pertandingan seperti mencipta benda baru. Dalam pertandingan itu, aku dan beberapa rakan ku menjadi satu kumpulan dan kami mencipta satu teknologi baru iaitu “INDUCTOR” teknologi ni berfunsi seperti kincir angina, tetapi ianaya berpusing bukan berdasarkan angina sebaliknya menggunakan tenaga magnet dengan menggunakan konsep ‘REPULSION’. Alhamdulillah kumpulan kami Berjaya mendapat tempat ketiga dalam pertandingan tersebut.





Selain itu, ilmu agama tidak juga dilupakan. Setiap minggu akan ada sahaja ceramah daripada jemputan orang luar ataupun dalam matrikulasi selangor itu sendiri. Di sini ada juga persatuan As-Saff dimana ia merupakan platform untuk berkongsi ilmu agama, hal semaa, dan lain-lain.







Pensyarah disini, semuanya baik-baik sahaja. Yang seronok tentang belajar di Matrikulasi Selangor ini anda boleh berjumpa dengan pensyarah bila-bila masa sahaja yang anda inginkan. Pensyarah akan sedia untuk membantu para pelajarnya sehingga Berjaya. Ada juga pensyarah yang sanggup membuat kelas malam. Bahkan ada juga pada hujung minggu.



Banyak nak cerita ni…tetapi itu sahaja yang dapt ku tulis pada masa ini….baiiii



Comments

  1. Ayo segera join bersama kami di :
    Hanya Dengan 1 id bisa main 7 games bos!
    BandarQ | BandarQ Online | BANDAR POKER | Agen BandarQ | Domino99 | Agen Domino | AduQ Online Terbaik

    http://sisiusus260.blogspot.com/2017/11/pelangi-qq-hal-hal-seputar-puting.html
    http://sisiusus260.blogspot.com/2017/11/pelangi-qq-waktu-waktu-terbaik-untuk.html
    http://sisiusus260.blogspot.com/2017/11/pelangiqq-orgasme-bisa-berujung-pada.html


    CONTACT US :
    BBM : D1E0517C
    FB : Pelangi QQ Asia
    BANK YG TERSEDIA :
    BCA | MANDIRI | BRI | BNI | DANAMON | PANIN | PERMATA
    KAMI TUNGGU KEHADIRANNYA

    ReplyDelete
  2. Nk tanya sikit...matriks suruh bawak sluar slack 3 helai... seluar tu kita akn guna banyak sgt ke?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts