Baecation Part Two

Hi, kita bertemu lagi 💁. Sambungan dari entri yang lepas iaitu Baecation Part One, kali ini aku nak berkongsi mengenai perjalanan aku dengan housemate aku ke Mossy Forest, Brinchang. Kalau haritu kitorang naik bukit, kali ni kita up sikit, naik gunung pulak.

Serba sedikit, mengenai Mossy Forest, ia terletak di Brinchang, Cameron Highland, Pahang. Seperti biasa siapa2 yang nak naik ke Cameron Highland perlu melalui highway PLUS sebelah Utara, korang boleh masuk ikut Tapah, Perak ataupun Simpang Pulai. Ramai cakap better ikut Simpang Pulai sebab jalannya jauh lebih selamat daripada Tapah.

Disebabkan kitorang naik motor dari Shah Alam, so kitorang gerak pukul 1 pagi, cuaca sejuk dan kitorang pun plan nak tengok sunrise dekat atas sana. Perjalanan yang mengambil masa selama 4 jam dan kitorang pun sampai ke puncak. Fuhh penat woo. 😞

Inilah Mossy Forest, sumpah cantik.

credit to : www.thepoortraveler.net

Hajat nak tengok sunrise akhirnya tercapai, tapi disebabkan terlalu syok tengok pemandangan, lupa nak rakam momen2 tersebut. Tapi aku tak lupa untuk tangkap beberapa gambar untuk menzahirkan keindahan alam ciptaan Tuhan.






Ini member serumah aku, Alif Dasuki namanya. Sorry kalau muka tak senonoh, maklumlah penat 😀😂



Dah puas tengok keindahan kat situ, kitorang pun decide untuk turun dan sarapan pagi di Tanah Rata, Cameron. Sebenarnya banyak lagi tempat menarik di Cameron yang boleh dilawati tapi atas sebab kekangan masa dan assignment haha, niat tersebut terpaksa dibatalkan. Itu saja untuk entri kali ini, chaio!! 💨

Comments

Popular Posts