MAKAN MAKAN

Haiii, dah bosan ah duk cerita pasal bola je. Ok, kali ni aku nk share pasal makanan pulak. Aku nk share makanan Sarawak yang jadi favourite aku. ku takleh nk share gambar real sebab tak balik kampung lagi kann. InsyaAllah ada peluang nanti aku share gambar real. Ni kita layan gambar google jela hahahaha.


Aku nk share beberapa menu yang jadi fav aku. aku tak boleh share cara nk buat menu ni sebab tak reti pun hahah. So, kita layan jela gambr gambar. Jangan terliur sudah.


The first oneeee, MEE KOLOK. Mee Kolok ni nk dijadikan cerita, sama je macam mee biasa. Tapi mee nya lebih kecik dari mee goreng biasa. Mee Kolok ni pun famous dengan nama Mee Kampua. Kalau tuan tuan semua datang Sarawak. Its a must to eat Mee Kolok. 


Next oneeee, tak lain tak bukan, LAKSA SARAWAK. Sama je macam laksa laksa negeri lain, cuma semestinya laksa Sarawak ni rasa lain sikit laaa. Nak kata pedas tak lah jugak. Ikut laaa, kalau korang minat pedas, pedaskan lahh. Letaklah cili yang pedas2 ehh. hahaha Sama macam Mee Kolok, Laksa Sarawak also is a must. 


The last oneee issss, Buah Dabai. Ni mmg killer. Dekat peninsular ni takde tanam buah ni. kalau korang dari luaran, mmg korang geli sbb buah ni colour hitam. Tapi isinya colour kuning dan rasa berlemak lemak sikit. Satu lagi yang menarik, Buah ni selalunya org makan dengan nasi. hahaha. Pelik kan, tapi itu lah, aku jamin sedap. ahahha AAAAHHHH, sedap tak sedap belakang cerita, janji korang mesti try mkn buah ni sbb buah dabai ni rare.





hahahah amcm ? Aku rasa ni jela dulu. Aku dh terliur duk type pasal makanan ni semua haha. Jumpa lagiiiii. Babaiiii










credit : Google
            Wikipedia
            Google Images

Comments

  1. Halo Bossku ^^
    Segera Daftarkan ID di ibu21,com
    Menyediakan 8 Permainan Hanya Dengan 1 ID
    Serta Tersedia Promo Menarik
    Bonus Turn Over Terbesar
    Bonus Refferal Seumur Hidup
    Minimal Deposit Hanya 25Rb
    BBM : csibuqq
    WA : +855 88 780 6060
    Di Tunggu Kehadirannya Bossku ^^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts